2014. október 30., csütörtök

Környezetbarát "gőz"mozdony

Egy kis mozdony elkészítése, nagyjából félórás munka, amit talán egy négy éves sem un meg.

Háztartásban előforduló anyagokból. A mozdony alapja egy papírtörlő guriga. A kerekek a mozdonytér és a kémény parafadugóból, és hurkapálcikából készültek.
A festési munkákat 4 éves lányomra bíztam. Maradék üvegfestéket, szövegkiemelő filctollat használt.
Ragasztás nélkül megoldható az egész mozdony összeállítása. Egy parafadugót (pont ugyanolyat, mint a "motortérben" is látni" felkarikáztam.
A mozdonytér és a kémény úgy maradt fenn, hogy a guriga belsejébe is tettem 1-1 parafadugót. Miután átszúrtam  apapír gurigát, átdugtam rajta a hurkapálcát, amit már méretre vágtam. Először a guriga belsejében lévő dugóba szúrtam a pálcikát. (A dugókat először hústűvel szúrtam meg, hogy könnyebben betaláljon a hurkapálca. ) Utána a kéményt és a mozdonyteret szúrtam a hurkapálcikára. Így szorosan rögzítve is lett. Persze lehet ragasztani is.

A kerekeknél ugyanez volt, ott is előbb,méretre igazítottam a hurkapálcát, Kifúrtam a gurigát a megfelelő helyen, átdugtam rajta a pálcikát és feltettem a kerekeket. A gurigára a kerékhelyekre érdemes egy picivel nagyobb lukat készíteni, mert így még a kerekek is forogni fognak.
Még lehet fokozni, a motorteret is el lehet tüntetni egy nagyobb dugó segítségével. Duigó témában van még ötlet. Úgyhogy megyek is keresek még párat.



 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése